Produkcja teledysków

Proces produkcji teledysków jest niezwykle czasochłonny oraz wymagający wiedzy z wielu zakresów. Sam teledysk ma promować dany utwór muzyczny, zespół oraz sam album. Musi być również dopasowany tematycznie do nastroju piosenki oraz do słów, które są w niej zawarte. Niezwykle istotną kwestią jest także dopasowanie samego sposobu realizacji do grupy odbiorców danego wideo. Są dwie podstawowe metody produkcji teledysków pod względem odbiorców.

Sposoby dopasowania wideo pod konsumenta muzycznego

Pierwszym z nich jest uniwersalność. Oznacza to, iż dany teledysk ma być skierowany do jak największej grupy osób. Stąd zawierać on będzie uniwersalne treści, które mają być miłe dla oka osób w różnym wieku, o odmiennych poglądach, płci, pozycji społecznej. Stąd te treści są zazwyczaj pozbawione elementów kontrowersyjnych, czy uznawanych za społecznie za nieodpowiednie, bądź też obraźliwe. Plusem takiego rozwiązania jest to, iż dany teledysk staje się powszechny, ale może też nie wybić się, nie zaciekawić, ponieważ nie będzie on posiadał cech charakterystycznych, które spowodują zapamiętanie go przez odbiorców. Drugą metoda jest dopasowanie teledysku do konkretnej grupy ludzi o danych preferencjach. Może to być młodzież, dorośli. Najczęściej atrakcyjność tego sposobu polega na tym, że dany teledysk jest oryginalny i wyróżnia się nieszablonowymi elementami. Dla przykładu wideo do piosenki klubowej będzie opierało się na ukazaniu ludzi, którzy korzystają z życia, dobrze się bawią, są osobami otwartymi.